veelgestelde vragen

Hier vind je alle informatie en antwoorden op veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

• Het jaarlijks lidgeld bedraagt € 55. Dit gaat voor het grootste deel naar de verzekering. Een klein deel wordt gebruikt als werkingsgeld. Als u 3 kinderen hebt dan betaalt het 3de kind de helft van het inschrijvingsgeld en geld voor algemene activiteiten. Dit is niet geldig voor specifieke activiteiten per tak!
    Wij voorzien elke vergadering een vieruurtje, dit is inbegrepen in het lidgeld.
  • Voor weekend- en kampgeld mag u doorgaans rekenen op € 10 per dag.
  • Occasioneel is er een daguitstap of speciale vergadering met prijs naargelang de activiteit.
    Dit wordt op voorhand aangekondigd d.m.v. een brief en/of e-mail.
  • Bij ons kunt u onze Klauwaards-T-shirts kopen, onze das en soms hebben we nog enkele oude broeken of hemden liggen van (oud)leden. Vraag dit zeker eens na als u een wenst aan te kopen. Het jaarkenteken krijgt u bij inschrijving in het begin van het jaar. Indien we geen hemden en/of broeken meer hebben, kunt u altijd nog terecht bij de Hopper winkel.
  • Een matras of veldbed, slaapzak, en een goede rugzak zijn een must! Hiervan zal je veel genot hebben, zeker tijdens een kamp. We hebben soms wel enkele reserves, maar die dienen enkel uit noodzaak. Gelieve dus het nodige materiaal aan te kopen.

Indien u problemen heeft om deze kosten te dragen, neem dan gerust contact op met onze groepsleiding. (grklauwaards@hotmail.com)

We houden niet actief bij welke leden komen en welke niet, maar we gaan er wel van uit dat al de leden iedere week naar de vergadering komen. We stellen het daarom op prijs dat u ons een seintje geeft, wanneer u niet naar een vergadering kan komen (i.v.m. spelletjes, 4uurtjes,…).

Wil je eens proberen of scouting jou ligt? Geen probleem, je bent iedere zondagnamiddag welkom van 14h tot 18h. Kom misschien een kwartiertje vroeger, zo kan je al even praten met de leiding.
Het is misschien ook handig ons op voorhand een seintje te geven, voor als er eens geen vergadering is op zondag.
Je mag zonder probleem twee vergaderingen vrijblijvend proberen.

Vind je het makkelijker om je lidgeld, kampgeld e.d. te storten, dan kan dat via onderstaand rekeningnummer.

Gelieve wel steeds de naam van het lid en de reden van overschrijven te vermelden.

Ons rekeningnummer:

BE95 8904 3439 7858